Hjemmesiden bruger cookies. De er ufarlige og bruges til bl.a. anonym trafikmåling. Ved at bruge vores hjemmeside, accepterer du vores brug af cookies OK

  • Kontakt os
  • Pressecenter
  • Language
    • Dansk
    • English
Automatik
  • Besøg Automatik
  • Udstillernes infocenter
  • Kontakt
  • Udstillerkatalog
  • Besøg Automatik
  • Udstillernes infocenter
  • Kontakt
  • Udstillerkatalog
  • Du er her:
  • Forside
  • / Udstillernes infocenter
  • / TrygtMøde - covid19
  • Du er her:
  • Udstillernes infocenter
  • TrygtMøde - covid19
  • Udstillernyt
  • Udstillerhåndbog
  • Udstillerliste
  • Produktgrupper
  • Nøgletal og analyse
  • Arrangører
  • Advarsel mod Fair Guide m.fl
  • Social Media-pakke

Deltag trygt og sikkert på Automatik 2020

OPDATERING: Messeaktivitet er omfattet af det regelsæt for antal kvadratmeter pr. person, som kendes fra landets stormagasiner og -centre. Det betyder, at Automatik i Brøndby Hallen ikke påvirkes af det skærpede forsamlingsforbud, som sundhedsmyndighederne mandag har præsenteret på et pressemøde omkring covid-19-situationen i københavnsområdet og Odense.

Det gælder også for messens konferencer, der er omfattet af reglerne for konference- og mødefaciliteter med siddende gæster, hvor 500 må forsamles med respekt for kvadratmeterkrav. På Automatiks konferencer er det maksimale deltagerantal 100.

Optagelserne er fra vores første MCH-messe, siden nedlukningen i marts, Formland, der samlede 6.500 fagfolk, udstillere og indkøbere fra designbranchen.

Automatik bliver denne gang med et øget fokus på sikkerhed og tryghed. Messen gennemføres under konceptet TrygtMøde®, der med nøgleprincipperne antal, afstand og hygiejne sikrer såvel udstillere som besøgende rammerne for et attraktivt og ansvarligt mødested.

Det er vigtigt for Automatik og messens samarbejdspartnere, at kunne præsentere et trygt og ansvarligt koncept, der er tilpasset tiden og de til enhver tid gældende retningslinjer. Alt messeaktivitet er nu omfattet af regelsættet for antal kvadratmeter pr. person, som vi kender fra landets storcentre.

Med udgangspunkt i de gældende retningslinjer og grundprincipperne i TrygtMøde®-konceptet har vi indført en række tiltag, som skal gøre din oplevelse på Automatik tryg og forsvarlig fra ankomst til afrejse.

 

TrygtMøde-konceptet

Forventningsafstemning mellem MCH og udstillere i relation til COVID-19

MCH har udarbejdet et TrygtMøde-program, som er specifikt tilpasset messer med fokus på gæstens vej gennem messen. TrygtMøde tager udgangspunkt i MCH´s vision: Vi skaber unikke oplevelser, hvor mennesker trygt kan mødes.

Derfor er det vigtigt, at vi sammen forventningsafstemmer, hvad TrygtMøde betyder for os som MCH og for dig som udstiller. Vi skal sammen sikre, at du, dine medarbejdere, dine gæster og vores gæster samt MCH’s personale trygt og sikkert kan besøge og færdes på messen og messens stande. Derfor skal vi indgå en TrygtMøde® aftale om bl.a. Afstand, Antal og Hygiejne.

 

MCH:

MCH skal overholde alle retningslinjer udarbejdet af myndighederne i forhold til gennemførsel af messer.

  • Messer er sidestillet med Erhvervsministeriets ”Retningslinjer for indkøbscentre og stormagasiner”.
  • Catering og restauranter på messer følger HORESTA’s ”SafeVisit”-program.
  • MCH følger rammerne i TrygtMøde.
  • MCH opsætter mærkat ved jeres stand, som gør opmærksom på, hvor mange personer der maksimalt må være på netop din stand.

Udstiller:

Udstillere skal overholde alle retningslinjer udarbejdet af myndighederne i forhold til gennemførsel af messer.

Messer er sidestillet med Erhvervsministeriets ”Retningslinjer for indkøbscentre og stormagasiner” – for overblikkets skyld har MCH udarbejdet TrygtMøde, som viser, hvad udstillere skal forholde sig til.

Retningslinjer for TrygtMøde

OPBYGNING OG NEDBRYDNING:

Regler og retningslinjer fra Erhvervsministeriet for produktionsvirksomheder og byggepladser gælder – de vigtigste generelle regler er:

  • Planlæg arbejdet, så medarbejdere kan holde afstand: 1 meter ved normalt arbejde og 2 meter ved krævende, hårdt fysisk arbejde.
  • Adgang til håndsprit på standen.
  • Minimer kontakt til andre, f.eks. bør der ikke deles værktøj, uden det er afsprittet.
  • Regelmæssig rengøring af kontaktflader mv. på standen

FØR MESSEN:

De vigtigste ting til forberedelse i denne forbindelse er:

  • Vær opmærksom på, hvor mange personer der kan være på jeres stand. Reglen er, at der skal være 4 m2 per person på standområdet (uden hensyn til opbygning/inventar).
  • For en 12 m2 stor stand må der f.eks. maksimalt være 3 personer i alt. Personer er udstillere + besøgende på standen. Det er jeres ansvar, at denne regel overholdes – og en evt. bøde eller straf udstedt af myndighederne er udstillerens ansvar.
  • I skal således planlægge, hvor mange medarbejdere I kan være på standen ad gangen. Husk at printe udstillerkort hjemmefra.
  • I bør desuden være opmærksomme på antal stole og borde, I planlægger at opstille på standen. Der skal være 1 meters afstand mellem stolene (fra næsetip til næsetip), hvis I opstiller borde og stole.
  • I kan med fordel aftale besøg med jeres kunder på forhånd – og benytte et mødeområde udenfor standen – og på den måde sikre, at der er plads til ”strøgkunder”, der kommer forbi.
  • Gør kunder opmærksomme på, at de SKAL registrere sig på forhånd via messens hjemmeside.
  • I skal selv sørge for at medbringe diverse værnemidler (håndsprit, handsker), ligesom I har ansvar for ekstra hygiejnerengøring af overflader mv. på standen.
  • Der må ikke planlægges aktiviteter, som kan skabe kø ved standen.

UNDER MESSEN:

  • Der er ingen retningslinjer for, hvilket parkeringsområde du som udstiller benytter.
  • Det er tilladt, at besøgende står ude på gangarealet foran jeres stand – der skal være 1 meters afstand mellem gæsterne. De må ikke blokere gangen, så andre besøgende ikke kan komme forbi. Ventende gæster på gangen må ikke genere nabostanden, så indgang/udgang/synlighed ødelægges.
  • Vær opmærksom på, hvor mange personer, der kan være på jeres stand. Reglen er, at der skal være 4 m2 per person på standområdet (uden hensyn til opbygning/inventar).
  • For en 12 m2 stor stand må der f.eks. maksimalt være 3 personer i alt. Personer er udstillere + besøgende på standen. Det er jeres ansvar, at denne regel overholdes – og en evt. bøde eller straf udstedt af myndighederne er udstillerens ansvar.
  • I skal selv sørge for, at der er diverse værnemidler (håndsprit, handsker) til rådighed samt sikre ekstra hygiejnerengøring af overflader mv.  på standen under messen.
  • Der må ikke laves aktiviteter, som skaber kø ved standen, f.eks. lykkehjul, gratis smagsprøver til alle eller salg af mad/snacks/drikkevarer.

Det er tilladt at tilbyde kunder inde på standen smagsprøver af ens produkt. 

Nyt standkoncept med COVID19-rabat

Alle stande bliver 12 m2 – og der gives ekstraordinær rabat, så prisen svarer til en 9 m2 stand.
(Reglerne for stande er de samme som for butikker i storcentre, hvor kravet i øjeblikket er 1 meters afstand og 4 m2 pr. person.).

Med arealet i Brøndby Hallen og foyeren, må der efter gældende regler være 875 personer ad gangen. 

For at frigive plads til flere besøgende i forhold til de nuværende retningslinjer, sættes der begrænsning på to stand personaler pr. virksomhed. Men i takt med den hurtige genåbning, hvor rigtig mange aktiviteter åbner og flere mennesker mødes, tilpasser vi naturligt Automatik løbende. 

 

Menu

  • TrygtMøde - covid19
  • Udstillernyt
  • Udstillerhåndbog
  • Udstillerliste
  • Produktgrupper
  • Nøgletal og analyse
  • Arrangører
  • Advarsel mod Fair Guide m.fl
  • Social Media-pakke

Find os på:

 
 

Tilmeld nyhedsbrev

Ved tilmelding til nyhedsbrevet accepterer jeg samtidig "vilkårene for modtagelse af nyhedsbrev"

  • Forside
  • Sitemap
  • Cookies
  • Website: Co3